Algemene verkoopvoorwaarden voor particulieren
De toegang tot en het gebruik van de website oali.be zijn onderworpen aan deze algemene voorwaarden. Klanten dienen deze voorwaarden zorgvuldig door te nemen alvorens een bestelling te plaatsen.
Identificatie van de OALI-serviceprovider
Adres :
OALI
Rue Vankeerberghen 31
4500 HUY
België
Bedrijfsnummer: 0837726246
BTW-nummer: BE0837726246
Telefoon: 0032 497 32 46 13
E-mailadres: hello@oali.be
Bankrekening: BE18 7512 1175 3565
BIC: AXABBE22
Voorwerp
OALI maakt en verkoopt bloeiende kaarsen van plantaardige was en geuren uit Grasse.
De klant bezoekt de website en vult zijn winkelwagen met de producten die hij wil kopen. Vervolgens accepteert hij de algemene voorwaarden en betaalt hij zijn bestelling via een van de betaalmethoden die op de website beschikbaar zijn. Vervolgens bevestigt de klant zijn bestelling. OALI stuurt hem vervolgens een orderbevestiging per e-mail. De koopovereenkomst tussen OALI en de klant komt tot stand na ontvangst van de bevestigingsmail.
OALI behoudt zich het recht voor om aanvullende informatie van de klant op te vragen en bepaalde bestellingen te weigeren, met name indien de klant minderjarig is, er een lopend geschil is, de voorraad de uitvoering van de bestelling niet toelaat of er een duidelijke fout in de beschrijving of prijs van de producten zit. Alleen handelingsbekwame personen mogen bestellingen plaatsen.
Aanvaarding van de algemene voorwaarden impliceert aanvaarding van de hierin opgenomen voorwaarden.
Toepassing en aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden
De belangrijkste productkenmerken, waaronder specificaties, afbeeldingen en aanduidingen van afmetingen of capaciteit, worden gepresenteerd op de website van oali.be. De klant dient deze te lezen alvorens te bestellen. De keuze en aankoop van een product vallen uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van de klant. Productaanbiedingen zijn afhankelijk van de beschikbaarheid, zoals aangegeven bij het plaatsen van de bestelling. Deze algemene voorwaarden zijn te allen tijde toegankelijk op de website van oali.be en hebben voorrang op alle andere documenten.
In alle gevallen impliceert een bestelling de uitdrukkelijke en onherroepelijke aanvaarding van deze algemene voorwaarden door de klant. De klant ontvangt in de orderbevestigingsmail een link naar de algemene voorwaarden in een formaat dat kan worden opgeslagen of afgedrukt. Sommige bepalingen van de algemene voorwaarden zijn enkel van toepassing op consumenten.
Tenzij het tegendeel bewezen wordt, gelden de in het computersysteem van de verkoper geregistreerde gegevens als bewijs voor alle met de klant gesloten transacties.
Kosten en leverings- en betalingsvoorwaarden
Eventuele bezorgkosten worden vermeld in het besteloverzicht op de website voordat de klant zijn bestelling bevestigt. Deze kosten worden ook vermeld in de bevestigingsmail. OALI streeft ernaar om de levering binnen maximaal 5 werkdagen in België en maximaal 8 werkdagen in andere landen te laten plaatsvinden op het door de klant opgegeven adres. Om veiligheidsredenen kan de klant bij levering om een identiteitsbewijs worden gevraagd. Indien de klant afwezig is wanneer de vervoerder langskomt, wordt het pakket klaargezet op een afhaalpunt in de buurt van de bestemming. De klant kan geen aanspraak maken op schadevergoeding in geval van te late levering.
Eventuele gebreken kunnen worden gemeld bij de vervoerder of het afhaalpunt. Indien producten bij levering niet conform zijn, wordt de klant verzocht de klantenservice van OALI hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.
Prijzen en informatie op de site
Alle op de website vermelde prijzen zijn inclusief btw en andere belastingen. Deze prijzen kunnen op elk moment worden gewijzigd en zijn exclusief eventuele bezorgkosten, die bovendien in rekening worden gebracht. De door de klant betaalde prijzen zijn de prijzen die op de website vermeld staan op het moment van de bevestigingsmail, tenzij er sprake is van een kennelijke fout. Deze prijzen zijn vast en kunnen niet worden herzien gedurende hun geldigheidsperiode, maar de verkoper behoudt zich het recht voor om ze buiten de geldigheidsperiode te allen tijde te wijzigen.
De foto's en overige illustraties die gebruikt worden om de producten te presenteren, hebben geen bindende waarde en kunnen producten of elementen tonen die niet inbegrepen zijn in de aangeboden prijs.
Bestellingen
Het is aan de klant om de producten te selecteren die hij wenst te bestellen op de website oali.be, volgens de volgende voorwaarden:
De klant selecteert een product en plaatst het in zijn winkelmandje. Hij kan dit product verwijderen of wijzigen voordat hij zijn bestelling bevestigt en deze algemene verkoopvoorwaarden accepteert. Vervolgens voert hij zijn contactgegevens in en kiest hij de gewenste bezorgmethode. Na bevestiging van de gegevens wordt de bestelling als definitief beschouwd en dient de klant te betalen volgens de vermelde voorwaarden.
Productaanbiedingen zijn geldig zolang ze op de site staan en zolang de voorraad strekt.
De verkoop is pas geldig na volledige betaling van de prijs. De klant wordt geadviseerd de juistheid van de bestelling te controleren en eventuele fouten binnen twee maanden te melden.
Elke bestelling die op de website oali.be wordt geplaatst, geldt als de totstandkoming van een overeenkomst op afstand tussen de klant en de verkoper.
De verkoper behoudt zich het recht voor om een bestelling te annuleren of te weigeren van een klant met wie er een geschil bestaat over de betaling van een eerdere bestelling.
Eventuele annulering van de bestelling door de klant is enkel mogelijk vóór de levering van de producten (ongeacht de bepalingen met betrekking tot de toepassing of niet van het wettelijk herroepingsrecht).
Herroepingsrecht (alleen voor consumenten) en retourkosten
De klant beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen vanaf de ontvangst van zijn bestelling om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen.
De periode loopt vanaf de dag:
1° vanaf het sluiten van de overeenkomst, voor het verlenen van diensten;
2° de ontvangst van de goederen door de consument of door een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, voor verkooptransacties betreffende goederen.
Indien u meerdere artikelen bestelt die afzonderlijk geleverd moeten worden, begint de termijn te lopen vanaf de ontvangst van het laatste artikel.
Om dit recht uit te oefenen, kan de klant contact opnemen met de klantenservice via de contactpagina van de website, het officiële herroepingsformulier (zie onderstaande link) retourneren of een duidelijk verzoek per post of e-mail indienen. De klant kan een omruiling of terugbetaling aanvragen.
Gedurende de herroepingstermijn dient de klant ervoor te zorgen dat de producten en de verpakking in goede staat blijven. De producten mogen niet gebruikt of uitgepakt zijn. Om te retourneren, dienen ze in de originele staat en verpakking te zijn.
Producten dienen binnen maximaal 14 dagen na melding van herroeping te worden geretourneerd naar het volgende adres:
RUE VANKEERBERGHEN 31, 4500 HUY, BELGIUM.
De retourkosten zijn voor rekening van de klant.
OALI zal het bedrag van de bestelling en alle ontvangen betalingen die daarmee verband houden, met uitzondering van de leveringskosten, terugbetalen.
Indien de levering bij de bestelling gratis werd aangeboden, behoudt OALI zich het recht voor om het bedrag dat overeenkomt met de daadwerkelijk gemaakte verzendkosten voor de oorspronkelijke verzending, van de terugbetaling af te trekken. Aangezien gratis levering afhankelijk is van het behoud van de bestelling, worden deze kosten niet terugbetaald in geval van volledige annulering.
De terugbetaling vindt plaats op de door de klant opgegeven bankrekening, binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten.
De klant kan aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de producten dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken of de goede werking van de producten vast te stellen.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op goederen:
- volgens de specificaties van de klant gemaakt of duidelijk gepersonaliseerd;
- waarschijnlijk snel achteruitgaan of vervallen;
- verzegeld zijn en die na levering om hygiënische of gezondheidsredenen geopend zijn.
Link naar het officiële herroepingsformulier: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulaire-de-retractation.pdf
Bewijs
E-mails en automatische registratiesystemen op de website dienen als bewijs, met name wat betreft de datum van de bestelling en de inhoud ervan.
Klantenservice en eventuele klachten
OALI doet er alles aan om uw vragen, suggesties of klachten te beantwoorden en u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ons bereiken op:
– via de contactpagina van de website
– per e-mail: hello@oali.be
– telefonisch: 0032 497 32 46 13
– per post: OALI, Rue Vankeerberghen 31 te 4500 Huy, België.
Verantwoordelijkheid
OALI benadrukt dat kaarsen alleen door volwassenen gebruikt mogen worden, op niet-ontvlambare oppervlakken geplaatst moeten worden, op een afstand van minstens 1 meter van ontvlambare voorwerpen en buiten bereik van kinderen en huisdieren. OALI kan niet aansprakelijk worden gesteld voor misbruik van haar producten.
De aansprakelijkheid van OALI is in ieder geval beperkt tot het bedrag van de bestelling en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eenvoudige fouten die ondanks alle aandacht die aan de presentatie van de producten is besteed, zijn blijven bestaan. OALI kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor indirecte schade, gevolgschade of schade die niet voorzienbaar was op het moment van de bestelling. Noch de foto's, illustraties, noch de productfiches zijn bindend voor OALI. Deze informatie wordt uitsluitend ter informatie verstrekt. De klant verbindt zich ertoe de instructies van de fabrikant op of in de productverpakking aandachtig te lezen.
Gemengd
Het feit dat een bepaling van deze algemene voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, heeft geen invloed op de geldigheid, wettigheid of toepasselijkheid van de overige bepalingen. Het feit dat OALI nalaat de strikte toepassing van een of meer bepalingen van de algemene voorwaarden te eisen, houdt geen stilzwijgende afstand van haar rechten in en belet haar niet om later de strikte naleving van deze bepalingen te eisen.
OALI is niet aansprakelijk voor vertraging of niet-uitvoering van de dienst als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt onder meer verstaan oorlog, oproer, opstand, transportonderbreking, import- of exportproblemen, staking, uitsluiting, tekort, brand, aardbeving, storm, overstroming en alle andere gevallen die door de Belgische rechtbanken worden erkend. In geval van overmacht is OALI gerechtigd de producten binnen 60 dagen na de contractueel overeengekomen datum te leveren. Na deze termijn kan de klant zijn bestelling annuleren.
Elk geschil wordt beheerst door het Belgisch recht. Enkel de rechtbanken van Luik zijn bevoegd.
U kunt uw geschil melden op het Europese ODR-platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Algemene verkoopvoorwaarden voor bedrijven
Identificatie van de OALI-serviceprovider
Adres :
OALI
Rue Vankeerberghen 31
4500 HUY
België
Bedrijfsnummer: 0837726246
BTW-nummer: BE0837726246
Telefoon: 0032 497 32 46 13
E-mailadres: hello@oali.be
Bankrekening: BE18 7512 1175 3565
BIC: AXABBE22
1. Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend en afhankelijk van de voorraad. De prijzen zijn de prijzen die gelden op de dag van levering.
2. De koper erkent formeel dat hij/zij gebonden is aan onze algemene verkoopvoorwaarden, waarvan wij de naleving als een essentieel onderdeel van elke overeenkomst beschouwen. Tenzij anders overeengekomen, worden de inkoopvoorwaarden van de koper derhalve als ongeschreven beschouwd.
3. De leverdatum is slechts ter informatie. OALI zal zich hier zo spoedig mogelijk aan houden. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, worden geen schadevergoedingen of annuleringen van bestellingen wegens te late levering geaccepteerd.
4. De goederen worden verzonden op risico en gevaar van de ontvanger.
5. Al onze facturen zijn contant betaalbaar op de op het document vermelde data. Het aanvaarden van wissels houdt geen afwijking van deze regel in, noch een schuldvernieuwing.
6. Indien onze facturen niet op de aangegeven datum zijn betaald, worden de bedragen van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling verhoogd met een bedrag van 15%, met een minimum van 37,50 euro exclusief btw, ten titel van schadevergoeding. Bovendien wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat bedragen die niet op de vervaldag zijn betaald, een rente van 12% per jaar zullen dragen.
7. Eventuele klachten betreffende een levering of een factuur moeten binnen de 5 dagen na de factuurdatum per e-mail aan ons worden overgemaakt op hello@oali.be.
8. De goederen blijven ons eigendom tot de volledige factuur is betaald. Het risico is voor rekening van de koper. Borg kan worden ingehouden ter dekking van eventuele verliezen bij wederverkoop. Bij wederverkoop van de goederen, zelfs na transformatie, die eigendom zijn van de verkoper, draagt de koper hierbij alle vorderingen die voortvloeien uit de wederverkoop aan de verkoper over, tot zekerheid.
9. In geval van een geschil of betwisting zijn enkel de rechtbanken en gerechtshoven van Luik bevoegd.
10. Indien de kredietwaardigheid van de koper verslechtert, behouden wij ons het recht voor, zelfs na gedeeltelijke uitvoering van een overeenkomst, van de koper de waarborgen te eisen die wij passend achten voor de correcte uitvoering van de aangegane verbintenissen. Weigering om deze waarborgen na te komen, geeft ons het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
11. De klant gaat ermee akkoord dat er naar hem wordt verwezen op de website van de producent en in ander marketingmateriaal.